Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Pieter en Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Pieter

26 Juli 2013 | Indonesië, Batavia

Jakarta. Mierennest, 1 grote file, warm en een dochter die een winkelcentrum onderkotst. Maar ook een paar pareltjes: de oude haven van Batavia, Nederlandse pakhuizen en een wachttoren ("hier stopten de Nederlanders Indonesiërs in de cel" volgens onze gids). En maar snel terug naar het hotel met zwembad om de kinderen bij te laten komen.

Want die zijn nog niet fit van de reis. Al ging het prima. Job vond het opstijgen gaaf, en Meike en Hanne hebben de halve nacht films gekeken. Zelfs Pieter kon een beetje slapen (toen we niet meer boven Afghanistan vlogen). Onderweg genoten van het uitzicht op de duizendeilanden, vlakbij Jakarta, op de kust van Thailand, op Rostov (?) en Nederland zelf.
We zijn er nog maar een dag en we hebben al honderden muggenbulten en een kakkerlak gezien (dat worden er vast veel meer.)