Death Valley en Yosemite - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Pieter - WaarBenJij.nu Death Valley en Yosemite - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Pieter - WaarBenJij.nu

Death Valley en Yosemite

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Woensdag op weg naar Death Valley. Eerst door de woestijn van Nevada. Het eerste echt lelijke deel van Amerika. Dan een bergrug opgereden. Op de top hebben we een adembenemend uitzicht op Death Valley. De bodem van de vallei bestaat uit zoutvlaktes en steen. Begroeiing ontbreekt volledig. En aan de andere kant van de vallei doemen hoge bergen op. We rijden naar de bodem van de vallei. Het is 47 graden, die door de harde wind nog heter lijkt. Job bakt een eitje te bakken op het wegdek. Daarna rijdt Jacq over twee bergpassen naar ons hotel in Bishop, halverwege Yosemite. 's Avonds doen we nog 1 keer voor aan de Amerikanen hoe je moet bowlen. En we babbelen met oude kerels, waarvan 1 ooit een wilde tijd in Amsterdam heeft beleefd.

Donderdag naar Yosemite. Mooie alpenweiden, veel herten, overal berenalarm, maar geen gezien. In de Yosemite Valley steile, hoge rotsen (El Capitan, Half Dome) en een tent op de camping. De Amerikanen verzekeren ons dat beren banger zijn voor ons dan wij voor de beren. Jacq kan toch uit zenuwen niet slapen. dus vrijdag aan de wandel (ook al is de pijn bij Pieter weer terug) en dan weer in de auto, op weg naar de kust.

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

pjhjm go coast to coast