Het weer, muggen en andere misverstanden - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu Het weer, muggen en andere misverstanden - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

03 Augustus 2013 | Indonesië, Yogyakarta

Ja, het is warm op Java. Elke dag een graad of 30. Maar het is NIET heet. Iedereen die wel eens hartje zomer door Rome heeft gelopen, zal vinden dat het hier heerlijk weer is.

En dan de muggen en ander ongedierte. We hebben zelden zo weinig muggen gezien als hier. Binnen zitten ze al helemaal niet, dankzij de airco. En prikken doen ze maar zelden, dankzij de DEET. Behalve de "krokodil" verder alleen een keer een kakkerlak op straat gezien. Wel jammer van de rat in de tuin van ons hotel.....

Ziekte? Niemand van ons heeft tot nu toe ergens last van gehad. Terwijl we in Zuid-Europa vaak maagklachten hebben door het andere eten, valt de Indische keuken erg goed.

Tenslotte: 90 procent van de mensen op Java is moslim. En we hebben ons nooit zo veilig gevoeld als hier. Oh ja, toch. In Egypte.

Verslag uit: Indonesië, Yogyakarta

PJHJM in Indonesie