Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Pieter - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Jacqueline en Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

12 Augustus 2013 | Indonesië, Lovina

Na het snorkelen wordt Job ziek. Diarree, overgeven, koorts. Hij houdt niets binnen. We gaan om de beurt eten, terwijl de ander de wacht houdt bij Job's bed. Al wel een dolfijnentochtje geboekt de volgende morgen. Veel dolfijnen gezien, en Job wil perse mee. King of the world roept hij, terwijl hij op het voorsteven van de boot zit. Aan het eind, bijna terug in de haven, geeft-ie over over de rand van de boot. Meteen door naar Ubud. Langs een groep apen die pinda's uit onze hand eten. iets later stoppen we bij een gek winkeltje buiten met vliegende honden, rare grote reptielen (zijn ze echt?) en een enorme python. Hotel is geboekt. Als we daar uiteindelijk om 4 uur zijn, Job weer in bed gestopt. Hij knapt gelukkig wat op. Meike kan lekker spelen bij onze supermooie villa.

De volgende dag (zaterdag) is Job verder opgeknapt, maar nog gammel. We verkennen Ubud, en maken een prachtige wandeling door de rijstvelden. Terug in het hotel komen we er achter dat we zondag eruit moeten. We hadden vanuit NL drie dagen geboekt, maar zijn -dom, dom, - een dag te laat aangekomen. Zondag eerst naar het olifanten safaripark, waar we allemaal op een olifant rijden. Erg leuk! Daarna een suffe olifantshow gekeken. Terug naar het hotel in Ubud, spullen in de taxi en op de bonnefooi naar Sanur. Gelukkig heeft ons hotel van de laatste nacht nu ook al wel een kamer. Veel te duur, maar we zijn blij dat we niet nog een keer hoeven te verkassen.

Maandag zwemmen bij het hotel, wandelen over de boulevard en met een bemo naar Tanah Lot, een tempel op een rots in zee. Twee uur heen, een waardeloze plek met tig duizend andere mensen, en twee uur terug. Veel plezier gehad met de bus die achter ons reed, waarbij de mensen uit de bus uiteindelijk rare foto's maakten van die drie gekke kinderen in de bemo. Wie zijn hier nu de apen? Maar goed, niet het meest geslaagde uitstapje. Morgen nog zwemmen en misschien iets stoers en dan ..... Terug naar huis! We dromen inmiddels van het leegkopen van de Albert Heyn.

We vonden allemaal Indonesië fantastisch! Java was geweldig. Bali mooi, maar al te toeristisch.

Verslag uit: Indonesië, Lovina

PJHJM in Indonesie